LEERKRACHT

Titel                                                     

  • Secularisatie en het verweer van de kerk in België

Onderwerp                                         

  • Secularisatie en het verweer van de kerk in België

Schooltype                                          

  • Secundair onderwijs - Hogeschoolopleiding

Vakgebied 

  • Geschiedenis

Hoofddoelstelling 

  • De leerlingen kunnen de secularisatie in België in de periode van 1830-1914 beschrijven. 

Leerplandoelen

  • GO! : 2014/012 (vervangt 2004/039); De leerlingen kunnen:
    1 de bestudeerde leerinhouden van de westerse samenleving tussen 1815 en 1918 situeren in tijd en ruimte en het verband aangeven tussen beide.
    7 voor elke leerinhoud minstens één kenmerk uitleggen voor minstens elk geselecteerd maatschappelijk domein van de westerse samenleving tussen 1815 en 1918. 
    11 minstens 4 aspecten van de westerse samenleving tussen 1815 en 1918 historiseren en/of actualiseren. 
  • Kathondvla: D/2001/0279/006; De leerlingen kunnen:
    4 De leerlingen kunnen de grote ontwikkelingslijnen van de westerse en de Belgische geschiedenis tussen ca. 1800 en ca. 2000 verwoorden. 
    13 De leerlingen tonen aan dat ideologieën, mentaliteiten, waardestelsels en wereldbeschouwingen invloed uitoefenen op samenlevingen, menselijke gedragingen en beeldvorming over het verleden.
    HBV 6 De vaardigheid inhouden te leren onderzoeken vanuit een relevante probleemstelling.  

Uitvoering door 

  • 1 leerling/student

Tijdsinvestering

  • Twee lesuren

Materialen

  • Computer/laptop/tablet

Ontwikkelaars 

  • Robine Simons & Andres Verstrepen
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin